Webové stránky

Vytvorím pre Vás rýchlu, kvalitnú a graficky jedinečnú webovú stránku, ktorá splní všetky Vaše očakávania, prinesie nových zákazníkov, nové príležitosti a nové zisky.

Webstránky tvorím v najpoužívanejšom redakčnom systéme WordPress, s použitím buildera. Väčšinou je to Elementor.

Webovú stránku beriem ako súhrn úkonov, ktoré spolu úzko súvisia. Nesústredím sa čisto len na tvorbu stránky, ale analyzujem Vaše podklady, opravím gramatické a štylistické chyby, nebojím sa vymyslieť chýbajúci text (tzv. copywritting). Vytvorím dokonca aj logo pre potreby webu. Pohľadám a upravím chýbajúce obrázky. Mám platený premium účet na freepiku a nebojím sa ho použiť. Spustím stránku na ostrej doméne. Skrátka – všetko pre Vás vyriešim sám.

Dizajn

Vždy tvorím jedinečný dizajn na mieru pre Vaše potreby. Nákup hotových šablón a ich implementácia na Vašu stránku je proti môjmu presvedčeniu. Nikdy to nerobím...

User experience

Zameriavam sa na jednoduché a intuitívne používanie webovej stránky. Podstatou je cielenie na užívateľa, ktorý na webovej stránke nikdy nebol. Musí sa vedieť zorientovať.

Responsive design

Každá moja webová stránka je prispôsobená pre zobrazenie na mobiloch a tabletoch. Webová stránka bez responsive designu dnes vlastne ani nemá význam.

Rýchlosť

Pomalá stránka je zlá stránka. Nezameriavam sa na nič nehovoriace čísla, náhodne generované robotickými analyzátormi, ale na reálne načítanie webovej stránky.

Cenník

Koľko stojí webová stránka?

Odpovedať na túto otázku je zložité a prakticky sa nedá presne určite cena webovej stránky bez bližších informácií. Aby sme však vedeli, o akých sumách sa približne bavíme, ponúkam tento veľmi orientačný cenník

  • One-page web od 300 €

    Jednostránková webová prezentácia štandardného rozsahu. Klikaním na hlavné menu sa užívateľ nedostane na podstránku, ale scrolluje v rámci jedinej existujúcej stránky. Toto riešenie je vhodné pre malé projekty, firmy, produktové mikrostránky a pod. Je možnosť napojenia objednávkového formulára a tvorby faktúr

  • Minimal od 500 €

    Minimalistická stránka, zameraná na zákazníkov, ktorý do svojho webu nechcú investovať veľa. Webová stránka s max. 10 podstránkami, so štandardnou funkcionalitou, akou je napr. kontaktný formulár, interaktívna google mapa, oznámenie o cookies, antispam ochrana a pod.

  • Standard od 700 €

    Štandardná webová stránka malého až stredného rozsahu. Môže obsahovať aj objednávkové formuláre, vlastné typy príspevkov, článkový modul. Súčasťou ceny je aj optimalizácia pre SEO na strane webovej stránky, napojenie na Google search konzolu, Google Analytics a mnohé iné.

  • All-in od 1000 €

    Najvyšší balíček, kedy sa o všetko postarám ja s mojimi externými spolupracovníkmi. Tvorba webovej stránky, loga, a firemnej identity, nastavenie konfigurácie hostingu, maximálna možná optimalizácia rýchlosti, celkové SEO, online-marketing (reklamy, sociálne príspevky), copywritting. Vy sa teda nemusíte starať vôbec o nič.

  • Hodinová sadzba 30 €/h

    Koncová cena za hodinu mojej práce pre Vás

Časté otázky

Jednorázovo platíte sumu za tvorbu webovej stránky. Tú štandardne rozdeľujem na dve časti po 50%. Prvá časť sa platí pred začiatkom prác a druhá časť sa platí po spustení webovej stránky. 

V prípade, že nemáte dostatočný finančný obnos, som otvorený možnosti spolupráce „na splátky“, tzn. 10 mesiacov po 10% z celkovej ceny webovej stránky. Vo výsledku to teda máte bez navýšenia, bez overovania príjmu a všetkých týchto hlúposti. Nie som finančný sprostredkovateľ a takáto dohoda je čisto „na nás“. Ja som seriózny a spolieham aj na serióznosť klientov. Ak ste špekulant a oklamete ma, môžete si potriasť rukou a pogratulovať si, že ste obrali živiteľa rodiny a otca dvoch detí o živobytie. 

Okrem toho platíte ešte ročný poplatok za doménu a hosting. Cena závisí od doménovej prípony a od veľkosti webu. Doména .sk stojí cca 16€ ročne, hosting, podľa veľkosti stránky od 40-60€ ročne. 

Ak Vaša webová stránka obsahuje funkcionalitu, ktorú zabezpečuje externý plugin (napr. multijazyčnosť), platí sa ešte ročný poplatok za tento plugin. Jeho výška závisí od daného pluginu, resp. pluginov. Môže to byť 10€ a rovnako tak to môže byť aj 200€.

Pokiaľ sa rozhodnete využívať služby externého kolegu (napr. copywritting, online marketing, SEO a pod.) ide o ďalšie poplatky. 

Ale samozrejme. To je vlastne aj zmyslom WordPressu, aby si obsah udržiavali a spravovali koncoví zákazníci sami. Takže ja webovú stránku vytvorím, spustím, nastavím, nakonfigurujem a zoptimalizujem, poskytnem inštruktážne video a zbytok je vo Vašej réžií. 

Samozrejme, v prípade potreby, som k dispozícií za štandardnú hodinovú sadzbu.

Jednoducho. Na rozdiel od mnohých klikačov, ja nefungujem štýlom kupovania hotových šablón. V minulosti som to niekoľkokrát urobil a vždy som trpko oľutoval. Na prvý pohľad sa to zdá byť ako výhodný biznis – kúpim hotovú šablónu za $60 a predám klientovi za tisícku, lenže nastáva tu niekoľko problémov. 

  1. Problém prispôsobiteľnosti: Na prvý pohľad peknú tému budete chcieť prispôsobiť, lebo tak to proste je. Tu vymazať tamto, tam doplniť hento. A už to je pre mňa problém, ktorému musím venovať čas. Niekedy málo času, inokedy času viac. 
  2. Nastavenia témy: Každá komerčná téma má nastavenia. Niektoré sú jednoduché, iné sú hrozne komplexné a nájsť jednoduchú vec trvá neprimerane dlho. Hocikedy sa mi stalo, že som hľadal, písal na podporu témy, aby som sa dozvedel, že takéto nastavenie sa u nich nenachádza a musím to riešiť inak. 
  3. Výkonnosť: Najväčším problémom týchto komerčných tém je výkonnosť. Kúpne témy často vyžadujú inštaláciu predimenzovaných pluginov, ako napr. Slider revolution, či Next gen gallery, ktorú možno ani Váš projekt vôbec nebude potrebovať. Ale inštalácia sa vyžaduje a už zápasíme s 10 sekundovým loadingom stránky. 
  4. Nevyužiteľnosť: Komerčné témy sú komplexné a Vy z nich v realite využijete iba mizivé percento (povedzme 10%). Tak prečo zbytočne ísť s tankom na vrabce? 

 

Z týchto dôvodov som zistil, že najlepšie riešenie je robiť všetko na mieru robím to takto už niekoľko rokov. Vyhovuje to mne aj klientom. A prípadné dodatočné úpravy pre mňa nie sú žiaden problém. 

Ideálne Vy. Pokiaľ ste typ klienta, ktorému na tom nezáleží, môžem byť vlastníkom domény aj ja, ale štandardne sa snažím doménu registrovať na zákazníka. 

V každom prípade však nie som ten typ, čo Vás teraz bude „držať za gule“, ak sa rozhodnete vymeniť ma za iného freelancera. Doménu, stránku, prístup na hosting a všetko ostatné, samozrejme, rád poskytnem. Máte predsa právo vybrať si toho, kto Vám najviac vyhovuje a ja nemám najmenší dôvod Vám v tom brániť. 

Opäť veľmi ťažká otázka. Najjednoduchšie webové stránky viem dodať za cca 3-4 pracovné dni. Zložitejšie a väčšie webové stránky trvajú samozrejme dlhšie. 

Väčšinu webových stránok viem dodať do cca 2 pracovných týždňov, závisí však aj od vyťaženosti, rýchlosti komunikácie a dodania podkladov, ako aj od nepredvídateľných okolnosti (napr. choroba, prírodná katastrofa a pod.)

V podstate nijak. My sa mailovo dohodneme na rozsahu prác, cene a termíne dodania. To je určitá forma zmluvy, lebo zmluvy ako také z časových dôvodov štandardne nerobím. 

Od okamihu, kedy prijmem celú platbu na svoj bankový účet, je projekt úplne Váš. Ja ďalej neriešim, čo s ním budete robiť, je proste Váš. Dohodli sme sa, zaplatili ste, je aj koza celá aj vlk sýty a ja nevidím dôvod, prečo by som Vám mal brániť v čomkoľvek, čo zamýšľate ďalej robiť so svojou webovou stránkou. 

Takže ak sa rozhodnete ju zrušiť, predať ďalej, vytvoriť z nej sto kópií, alebo čokoľvek iné, môžete. Ste slobodný človek a nakladáte so svojím majetkom. 

Samozrejme, môžu vyskočiť rozličné chyby, ktoré sa odhalia až pri používaní webovej stránky. V takom prípade je to jednoduché. Ak chyba existovala od počiatku, jednoducho je moja povinnosť ju opraviť. 

Ak chyba vznikla v dôsledku času, aktualizáciou wordpress jadra, PHP verzie, pluginu, témy, alebo hocičoho iného, za čo ja nemôžem, pokúsim sa webovú stránku opraviť v rámci hodinovej sadzby. Ak však máte u mňa objednanú službu Správa webových stránok, je to na mne. 

Ak chyba vznikne zásahom tretej osoby, alebo nedajbože Vy ako zákazník budete neodborne zasahovať do zdrojových kódov a tým stránku pokazíte, to už nie je môj problém. Webovú stránku sa Vám môžem pokúsiť opraviť, ale, samozrejme, už to nebude zadarmo. 

Podklady. Tie sú veľmi dôležité. Na tomto linku nájdete, ako by také podklady mali vyzerať a čo by mali obsahovať. 

Nezabúdajte, že čím lepšie podklady dodáte, tým lepší výsledok odo mňa dostanete. Staré dobré príslovie „z ho*na bič neupletieš“ v našej brandži platí trojnásobne. 

Nie a áno. 

GDPR je totiž právnický dokument a ja nie som právnik. Je jasné, že niektorí klikači Vás môžu nabaláchať na to, že Vám urobia aj GDPR, no dávajte si pozor. Toto ich „urobenie“ GDPR totiž znamená, že ho niekde skopírujú a napíšu Vaše údaje. A zaspievajú Vám za to XY eur. Je jasné, že nikto príčetný také bludy nečíta, no keď Vás niekto nahlási a príde kontrola, dostanete likvidačnú pokutu, takže naozaj odporúčam GDPR zveriť len tomu, kto sa v tom naozaj vyzná. 

Čo sa týka cookies, to už je iná pesnička. Kým GDPR je vecou Vašej firmy, cookies sú vecou programovacieho jazyka. Správajú sa naprosto rovnako na všetkých stránkach. Potom sa už stránky líšia len tým, ktoré cookies používajú (nie každý používa youtube cookies, google analytics, vložený facebook feed a pod.). A toto viem zriešiť pre Vás, ba dokonca, je to v cene webovej stránky. 

Nie je problém. Stačí si vybrať externú službu, lebo newsletter nemožno rozosielať priamo zo stránky (hosting to považuje za spam a blokuje takéto maily). 

Najčastejšie prichádzam do kontaktu s mailchimpom, smartemailingom, alebo ecomailom. Jednu z týchto troch môžem odporučiť. 

Dá sa urobiť takmer všetko, jedinou otázkou je, či na to máte financie a či ich na tento účel chcete investovať. Ja Vám veľmi rád vysvetlím, aké sú možnosti a v akých cenových hladinách sa asi hýbeme. Ja (spolu s kolegami) Vám urobím aj novú Alzu, ak na to máte dva milióny eur a rok času, bez problémov. 

Áno, to je pravda. Mám aj niekoľko zlých recenzií, v 99% prípadoch ide o neprajnú konkurenciu, sú to recenzie od ľudí, pre ktorých som nikdy nič nerobil, len sa im napr. nepáčili moje názory v niektorých odborných diskusiách. Od reálneho klienta som však ešte zlú recenziu nedostal. Takže už musíte zvážiť sami, čo je pre Vás podstatnejšie, či feedback od mojich reálnych klientov, alebo silácke reči internetových písalkov, čo ešte nič nedokázali, okrem búdky pre vtákov, aj tá sa po týždni rozpadla, lebo použili lepiacu pásku CBA a prišiel silný vietor… 🙂